lørdag 29. mars 2008

Gode venner og dårlige venner


Ting 6 er vennesteder på netter. (a propos venner; i skrivende stund har jeg en chat gående på MSN med en av mine beste venninner fra videregående skole. Som sagt i et tidligere innlegg: noe av det fine med internett er at man kan gjøre flere ting samtidig :-)!!)

Så å si alle jeg omgås, og særlig de single, har profil på facebook. Jeg kommer ikke til å lage en, bare så det er sagt. Ikke på lenge. Det er veldig koselig å kunne holde kontakt med venner, bevares. Men mange jeg kjenner har også, via facebook, opplevd at gamle bekjente, som man i grunnen syntes man var ferdig med og vel så det, tar kontakt og er vanskelige å avvise. I tillegg er jeg ganske skeptisk til å dele så mye av meg selv med omverdenen som facebook legger opp til. Det påstås jo for eksempel at bilder som legges ut der, for alltid vil svirre rundt der ute i cyberspace. Vil ikke det, jeg! Mulig jeg er i overkant skeptisk, men meg om det, foreløpig.

Når det gjelder Myspace, så bruker jeg det en god del i jobbsammenheng, fordi det gir mulighet til å orientere seg i musikkverdenen, da særlig i forhold til nye og uetablerte band og artister. Myspace er en fantastisk promoteringskanal, og et utrolig bra eksempel på hvor demokratisk nettet kan være når man bruker det konstruktivt. Det var for eksempel her jeg i sin tid oppdaget den fantastiske norske gruppa Animal Alpha, som jeg har stor sans for.

Ingen kommentarer: